ඔයා කියවන්නෙ නැති privacy policies ඔයාට රසකැවිලි වගේ, ඒත් ලොව විශාලතම සමාජ ජාලය වන facebook,
සෑම මසකම භාවිතා කරන බිලියන 2 කට අධික සංඛ්‍යා දත්ත රැස් කර භාවිතා කරන ප්‍රතිපත්ති සංශෝධනය කර ඇත.
නව ප්‍රතිපත්තියේ කොටසක් ලෙස, අප්‍රේල් 19 වන දින සමාගමක් facebook ඔබ ගැන එම තොරතුරු රැස්කර ගන්නා ආකාරය
සහ එය භාවිතා කරන ආකාරය වඩා පැහැදිලිව ද‍ක්වා ඇත.

නව ප්‍රතිපත්තිය වචන 4,200 කට වඩා වැඩි ය. භාෂාව තේරුම් ගැනීමට පහසුයි, ඒත් ඒකෙ වචන සැළකිය යුතු ප්‍රමාණයක් තියනවා. කෙසේ වෙතත්,
එක් එක් පුද්ගලයා පුද්ගලීකරණය කරන ලද නිර්දේශයන්, ගැලපෙන දැන්වීම් සහ ශාස්ත්‍රීය පර්යේෂණ විදිහට අපගේ දත්ත පරිවර්තනය කරනු ලබන්නේ කෙසේ ද යන්න අපට වඩාත් හොඳින් අවබෝධ කර දෙයි.

Facebook කරන දේවල් දෙස සමීපව බලා සිටින කාල වකවානුවකදී මෙම වෙනස්කම් සිදු විය. පසුගිය මාසයේ, නිව් යෝර්ක් ටයිම්ස් හා එක්සත් රාජධානියේ ගාඩියන් හා ඔබ්සර්වර් පුවත්පත්, facebook පරිශිලකයන්ගේ දත්ත මිලියන ගනනක් ඩොනල්ඩ් ට්රම්ප් වෙනුවෙන් Cambridge Analytica නම් වූ දේශපාලන උපදේශන සමාගමකට කාන්දු වූ බව ප්රවෘත්ති පළ කළහ. ෆේස්බුක් අඩවියේ මිලියන 87 ක පරිශීලකයින්ගේ පෞද්ගලිකත්වය ්‍රෙමාණවත් ලෙස සුරක්ෂිත කිරීමට ෆේස්බුක් විසින් අසමත් වූයේ මන්ද යන්න දින දෙකක් තිස්සේ ඇමෙරිකානු ප්‍රධානීන් මාර්ක් සකර්බර්ග් ගෙන් ප්‍රශ්ණ කිරීමට ඇමෙරිකානු නීතිඥයින් පෙළඹවූයේය.

Facebook නව පෞද්ගලිකත්ව ප්‍රතිපත්තිය (අවසන් යාවත්කාලීනය 2016) කියවා ඔබගේ ප්‍රශ්නවලට පිළිතුරු සැපයීමට , අප සූදානම්.

Facebook මා ගැන තොරතුරු ලබා ගන්නේ කොහෙන්ද?

Facebook ඔබේ කොපමණ තොරතුරු ඉගෙන ගන්නේද යන්න සමහර විට හිතන්නත් බැරි තරම්. නිදසුනක් ලෙස ෆේස්බුක් ඔබේ දේශපාලන අදහස් සහ ඔබ සිතන්නේ කුමක්දැයි පවා ලැයිස්තුගත කර ඇත.

මෙම තොරතුරු ඔබගේ time line හි ඔබ පළ කරන ලද ඡායාරූප, වීඩියෝ සහ සිතුවිලි මිශ්‍රණයකින් සොයා ගන එය facebook මිතුරන් සමඟ ඔබේ අන්තර්ක්‍රියාකාරිත්වයේ දත්ත මෙන්ම ඔබ කැමති "පිටු සහ පෝස්ට්" ද සොයා ගනී.

එමෙන්ම, ඔබ භාවිතා කරන දුරකථනය, පරිගණකය හෝ ටැබ්ලට් එක පිළිබඳව සමාගම විසින් විවිධ තොරතුරු වර්ග 7 ක් එකතු කරයි. ඔබ භාවිතා කරන මෘදුකාංග අනුවාදය පිළිබඳ තොරතුරු, ඔබේ බැටරිය කෙතරම් අඩු සහ ඔබේ උපාංගය මත ඔබ ඉතිරි කර ඇති storage space එක ද වෙයි. ඊට අමතරව ෆේස්බුක් හට එකම ජාලයට සම්බන්ධ වූ උපාංග ගැන තොරතුරු වෙතද ළඟා විය හැකිය.

ඉතින් ඔයාටත් හිතාගන්න බැරිව ඇති මම ගැන මටත් අමතක දේවල් මාර්ක් සකර්බර්ග් ගේ facebook දන්න එක ගැන.

මීට අමතරව facebook අපගෙන් විශාල මුදලක් උපයා ගන්නවා, ඒ අපිව පාදක කරගත් දැන්වීම් මඟින්, ඉතින් අපිට ගැලපෙන දැන්වීම් අපට පෙන්නන්න නම් අපිව කන්ඩායම් කරන්න වෙනවා ඒකට අපි හිතන පතන විදිහ දැනගන්නම වෙනවා. කොහොම හරි සාර්ථක දැන්වීම් මඟින් facebook ඩොලර් බිලියන 40ක් 2017 දී facebook උපයාගෙන තියනවා.